fredag 3 december 2010

Slapp fredag!

Idag har vi en riktig slappdag, iallafall jag och flickorna, Anders är ju på jobbet!

Astrid vela inte sova i natt, vet inte om hon är krasslig eller bara pigg ändå. Klockan 3 tyckte hon att det var dags att gå upp, jag höll ut till klockan 4, då klev jag upp med henne med förhoppningen att hon skulle somna om på soffan framför Tingeling, men icke.. Damen pladdrade och ålade runt i ca 2 timmar, då kom Anders och Alva upp och jag gick och lade mig. Skönt att få sova lite. Astrid var vaken till 12 tror jag det var, fattar inte hur hon orkar!

Men som sagt vi är riktigt slappa idag. ;-)






Astrid är så trött så att hon inte orkar sitta upp och rita, lägger ner huvudet och tar en powernap. ;-) Alva ser helt slut ut efter att ha varit ute i snön med Anders, efteråt fick hon varmchoklad som synd på överläppen. =)

Idag tyckte man att man fick till maten riktigt bra, hemgjorda köttfärsbiffar sås grönsaker och pasta, Alva tyckte det var ok men det tyckte inte Astrid så hon åt bara ärtor och morötter. Jaja värre saker har hon väl ätit än bara grönsaker. ;-)




Ikväll ska vi äta hemmagjord pizza säger Alva, får se om Astrid äter nånting då.. Vet inte vad det är med henne som äter och sover dåligt men ingen feber men lite snuvig, borde inte vara halsont då hon äter vissa saker..

Näe nu ska jag hänga lite tvätt och sen leka lite med barnen, vi borde gå ut nu när det "bara" är -7.

Hoppas ni har en trevlig fredag!
 

Kramar!!

Inga kommentarer: