torsdag 30 december 2010

Farbror doktorn!

Igår var jag på möte med jobbet, ett trevligt möte med en kille som heter Anders, jag kunde dock inte svara på alla frågor han hade, tex Hur är det på jobbet nu? Jadu ingen aning. ;-) Men han vart nöjd över svaren om hur jag upplevde jobbet strax innan jag gick hem med föräldrapenning med Alva. =) Han lovade att komma och prata med mig igen, när jag har jobbat sisådär i en månad eller nått!

Medans jag var på jobbet så var barnen hos min pappa, så direkt när jag var klar åkte jag för att hämta dom och åkte först till dagis för att hämta dagiskortet + ett annat papper och sen hem. Då hade Astrid somnat så jag fick bära in henne men då vaknade hon, klädde av båda barnen och gick sen och satte mig medans barnen började leka med tågbanan. Pangtjong fick jag JÄTTE ont under höger revben och upp på sidan. Verkligen jätte ont men tänkte att det nog går över strax.. Kl fem pratade jag med pappa och han tyckte att jag skulle ringa 1177 då jag inte kunde räta på mig, andas djupt ligga sitta eller stå för att det gjorde så ont! Ringde 1177 och fick genast en doktorstid, snabba ryck ibland! Pappa skjutsade in mig och där inne fick jag träffa en doktor från Storvik. Han trodde först att jag hade fått en propp i lungan, men efter att ha tryckt och kännt på mig så trodde han mer att det var ngt med revbenet, kändes som att det hade "hoppat" snett. Han tröck mig på ryggen och då knakade hela bröstkorgen, och jag kunde då ta djupa andetag. Blev hemskickad med starkare tabletter och ska ta kontakt med min kiropraktor/sjukgymnast E när han är hemma igen efter jul!

Doktorn som jag inte har haft så stort förtroende för förut klättrade nu lite i graderna!
Tack!

Idag blir det att plocka lite här hemma och att fundera ut om vi ska äta nå gotta på nyår, lär väl handla också, synd att jag inte kan tvinga iväg Anders till Valbo också. ;-)

Måste även gå ut och gå i eftermiddag eller i kväll, rörelse skulle vara bra för det onda!

Nu ska jag förbereda frukost!

Ha en bra dag alla, kramar från mig!

2 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Men oj stackars dig, hoppas du snart blir bra igen!

Gott Nytt År!
Kram L-L

Familjen A. sa...

Ingen fara med mig, är redan bättre!

Gott Nytt År!!

Kram Anna