onsdag 22 december 2010

Onsdag´s plock!

Äntligen har jag bestämt kläder inför julafton, vart ännu ett besök hos Jenny och då fick jag låna en klänning, så den blir det tillsammans med nya strumpbyxor och nytt nagellack. =) Har dock inte bestämt om jag ska ha ett skärp till klänningen eller utan och en kofta istället, blir nog koftan om jag känner mig själv rätt, så att jag kan gömma mig lite. ;-)

Astrid har feber. =( Hoppas verkligen att det inte blir så allvarligt och att det går över fort och att Alva klarar sig. Vill så gärna ha friska barn i jul! Men inget jag kan göra åt utan jag får bara hoppas på det bästa!

Idag är det damma, småplock och tvättning som ligger på schemat, renbädda håller jag på med och alla paketen är nu inslagna, imorgon är det dags för bakning igen, denna gången matbröd!

Vad håller ni på med inför jul, eller är ni helt klara? Vart firar ni julen någonstan? Vi firar lunch och eftermiddag hos syster Elisabeth och kvällen här hemma med mamma och pappa. Anders jobbar eftermiddag. =(

Ha en lugn och skön dan före dan före dopparedan!

Kramar!!

4 kommentarer:

Fröken Lovisa sa...

Åh så tråkigt att han jobbar & tråkigt för honom. A jobbar lör-sön han.
Vi ska till Anso & Co. och om vi har tur kommer tomten dit :)
Kram

Familjen A. sa...

Åh, inte så kul att A ska ut helgen, då är Anders ledig iallafall fast inte nästa helg. =( Hoppas tomten dyker upp, det gör han säkert så snäll som ni har varit i år! Hälsa dom med en massa kramar från mig!

Kram

I huvudet på Caroline sa...

Vad trevlig att du äntligen hittat något att ha på dig, men skippa koftan... tänkt hur varmt det kommer vara med alla människor, alla ljus och den soännande förväntan på tomten och alla paket;)

Jag har nu köpt till Lowe oxå, en leksak som låter och är som en svamp som man kan rulla bollar igenom:) Hoppas han kommer gilla den!!

Men till en annan sak, jag tänkte på dig när jag var på biltema, hittade vita kulor med silver ränder, kostade 14:90 för 6st, va jätte nära att köp dom till dig men sen kom jag på att dom inte går att skicka här som kommentar;)
Ja, nu vet du iaf att dom finns! God Jul!! Kram

Familjen A. sa...

Haha vi får se det där med koftan. ;-)

Tror Lowe kommer att bli överförtjust i klappen, vilket barn gillar inte när det låter och rör sig. =)

Haha jasså det är där kulorna finns, kanske ska in dit och köpa till nästa år då. =) Tack!

God Jul kramar Anna