lördag 25 december 2010

Julafton och julklappar i bilder!

Ja då är julafton över, vart en trevlig dag och barnen var pigga, Astrids feber försvann och kvar var bara trötthet hosta och snuva. Idag är dock Alva febrig så jag fick stanna hemma med barnen medans Anders själv åker och firar med svärmor svärfar och hans syskon med familjer. (Utom Emil med fam som är bortresta) Lite tråkigt är det då vi inte träffas så ofta längre + att vi hade en STOR överraskning till svärisarna. ;-) Hoppas nån filmar + att jag nog får höra allt ikväll då de kommer hit! 
Nu lite bilder från igår!

Pepparkaksbaket som inte överlevde många timmar med Astrid i huset!
Den fina Kungsgranen och nästan alla julklappar!

Luciatåget, som jag gärna vill ha, så fint!

Barnen är sugna på att öppna klappar!
Astrid tog paket hela tiden och sprang iväg. ;-)
Äntligen dags för mat, gott var det!

Lite julgodis!

Tårta fick vi också!

Tilda och Hugo!
Alva gillade tomten i år!

Astrid leker med de första klapparna!

Alla hjälper till att öppna!


Vid fyra fem tiden började Astrid att bli alldeles för trött så då satte vi oss (jag barnen mamma och pappa) i bilen och åkte hem till oss, dags för mig att förbereda maten och barnen fick leka!

Här kommer det bilder på några av klapparna!

Alvas tuffa Björn Borg trosor.

En varsin tunika/tröja.

Polarn o Pyret nattlinnen.

Billabong huvtröjor (mitt favvomärke)

Tunikor och leggings.

Astrids första dagisväska, Puma.

Postlåda till lekstugan till båda barnen, lika våran.

El tandborste, böcker, filmer och spel fick dom också.

Bondgård med djur, baddocka, barbie, Hello Kitty lego, Briotåg mm

Denna fick flickorna lite före jul, jättefina träpärlor i en "byrå"

Och en Snow Racer.

Har säkert glömt en massa flickorna fick, de fick nämligen hur mycket saker som helst. Till och med jag och Anders hade varit snälla och fick en massa bra saker. =) Tex: Lövblås, potatisskalare, bok, tidningsprenuminering, ansikts rengöring, nessesär och ansiktskräm och serum. mm.

Ikväll kommer ju Bibbi och B-O och jag vet att de har fina presenter med till barnen, det blir kul för oss som bara har suttit inne hela dagen.

Hoppas ER jul har varit fin och att ni alla har fått vara friska, men än är väl inte julen över, inte riktigt iallafall!

Ha det så bra, vi hörs snart igen!

Kramar Anna

Inga kommentarer: